Mainostaminen Googlessa on hyvä tapa hukata paljon rahaa nopeasti. Lue alta 3 parasta tuhlauskonstia (ja vinkit miten mainosbudjetti kannattaa käyttää)
1. Älä seuraa tuloksia
Niin yllättävältä kuin se voi tuntuakin, vain hieman yli puolet mainostileistä käyttää tulosten seurantaa, vaikka asiallisesti seuratuilla ja analysoiduilla kampanjoilla voi saavuttaa 20X paremmat tulokset.
Lähes 100% Google-mainostileistä, jotka eivät käyttäneet tulosseurantaa (seuranneet konversioita), tuotti miinusmerkkistä tulosta.
Oiva tapa siis tuhlata rahaa.
Kuinka lopettaa tuhlaaminen?
Konversioseurannan asennus on nopeaa ja helppoa. Google antaa valmiin seurantakoodin, ja Google Tag Managerin avulla koodi on helppo ottaa käyttöön ilman kehittäjän apua.
2. Käytä surkeita avainsanoja
10% mainostilin avainsanoista tuo 100% tulokseen johtavista vierailuista. Mitä ne loput 90% avainsanoista sitten tekevät? Käyttävät budjettiasi joka olisi voitu käyttää niihin toimivaan 10 prosenttiin.
Moni yritys yrittää kalastaa liian isolla verkolla, ja mukaan tarttuu paljon roskakalaa. Valitettavasti tämä vie resursseja jotka olisi voitu käyttää tehokkaasti.
Kuinka lopettaa tuhlaaminen?
Kannattaa säännöllisesti tutustua Hakutermit -raporttiin, joka näyttää mitkä hakutermit johtavat haluttuihin tuloksiin. Paljon budjettia käyttävät hakusanat, jotka eivät tuota tuloksia, kannattaa poistaa käytöstä.
3. Unohdettu mainostili
70% Google Adwords mainostileistä ei ole edes vilkaistu yli kuukauteen. Monipuolisten sisäänrakennettujen raporttien arvokas data, jota voitaisiin käyttää tilin optimoimiseen, menee hukkaan kun kukaan ei edes vilkaise tiliä.
Kuinka lopettaa tuhlaaminen?
Uusia mainostilejä täytyy optimoida ahkerasti, jopa useita kertoja viikossa. Pitempään pyörineet, hyvin hoidetut mainostilitkin kohtuullisilla mainosbudjeteilla vaativat vähintään viikottaista tarkastelua ja optimointia.
Selvitä missä kunnossa tilisi on
Verkosta löytyy monia työkaluja Google Ads / Adwords mainostilin kunnon selvittämiseen. Yksi ilmaisista on Wordstreamin Free Google Ads Performance Grader. Sinulla täytyy olla käyttöoikeus mainostiliisi (liitetty Google tiliisi), jonka jälkeen auditointi vie vain muutaman minuutin.
Haluatko kunnolla tehoja irti Google hakukonekampanjasta? Ota yhteyttä ja katsotaan kuinka voimme auttaa.