Siirry suoraan sisältöön

Somemainonta

MIKSI?
Sosiaalisen median avulla markkinoijat voivat luoda yhteyksiä potentiaalisiin asiakkaisiin ja sitouttaa heidät siellä, missä he liikkuvat netissä. Vahvan sosiaalisen median strategian ja kiinnostavan sisällön avulla yritykset voivat olla kokoaan suurempia sosiaalisessa mediassa.

MITÄ VAATII?
LinkedIn, Twitter, Youtube, Facebook, Instagram ja jopa jotkut nuoremmat alustat, kuten TikTok, ovat suosituimpia sosiaalisen media kanavia. Onnistuminen vaatii selkeän strategian ja työkalut, joilla se toteutetaan. Pääpaino on sisällön luonnilla ja keskusteluun osallistumisella.

MITÄ MAKSAA?
Kustannus on hyvin tapauskohtainen, ja siihen vaikuttaa esimerkiksi se, kuinka monessa kanavassa halutaan olla läsnä ja käytetäänkö viestinnän tehostamiseen maksettua näkyvyyttä. Somepakettimme ovat alkaen 500€ / kk.

Sosiaalisen median markkinointi: Miten se tehdään

Ajat muuttuvat. Sosiaalisen median markkinointiin kuuluu muutakin kuin muutaman kerran päivässä tapahtuva postaus Facebookiin ja Twitteriin. Jos haluat rakentaa brändiäsi, sitouttaa potentiaalisia asiakkaitasi ja lisätä myyntiä, se vaatii aikaa ja työtä.

Sinun täytyy erottua kilpailijoiden joukosta, sosiaalisen median melusta ja jopa kilpailla vaikuttajien, julkkisten ja muiden suurten nimien kanssa.

Tarvitset loistavan sosiaalisen median strategian.

Usein, kuten kaikessa innovatiivisessa markkinoinnissa, huomaat, että sinun on astuttava syrjään perinteisistä sosiaalisen median alustoista – ja löydettävä jatkuvasti uusia tapoja tavoittaa kohdeasiakkaasi.

TikTokin suosio korostaa, kuinka tärkeää on pysyä ajan tasalla jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa, jotta et menetä keskeisiä mahdollisuuksia.

Somemainonnan strategia | Xpedition Productions

Mitä palveluumme kuuluu

Palvelukokonaisuus räätälöidään aina tapauskohtaisesti, mutta se sisältää yleensä seuraavia keskeisiä somemainonnan palikoita.

Somemainonnan strategia

Tässä laaditaan perusohjenuorat, jotka varmistavat, että tekeminen on tavoitteellista ja tuloksellista. Selvitetään, missä ollaan tällä hetkellä, mihin halutaan päästä, asetetaan konkreettiset tavoitteet ja selvitetään sosiaalisen median kanavat, joita käytetään.

Yrityksen visuaalinen brändi ja puhetapa tai ”tone of voice” on myös tärkeä määritellä tässä vaiheessa, koska se vaikuttaa vahvan brändin kehittymiseen ja seuraajien sitouttamiseen. 

Somemainonnan taktiikka

Seuraavaksi on tärkeää miettiä, miten tavoitteisiin käytännössä päästään. Laaditaan taktiikat, joihin sisältyy esimerkiksi julkaisuaikataulu, mediapankki ja muu sisällönluonnin ohjeistus sekä sovittujen roolien sovittaminen julkaisutyökaluihin. Myös mediabudjetit, mahdollisten somekanavien käyttöönotto ja integrointi muihin työkaluihin mietitään teknisesti kuntoon.

Somemainonnan tekeminen

Kun edelliset vaiheet on hoidettu kunnialla, itse tekeminen onnistuu päivästä toiseen, viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen tasaisen tehokkaasti, ja asetettuihin tavoitteisiin on mahdollista päästä. Koska kukaan ei osaa täydellisesti ennustaa, miten sosiaalinen media toimii juuri teidän tapauksessanne, tehdään seurantaa ja muutoksia pitkin matkaa, kuitenkin koko ajan alussa asetettuihin tavoitteisiin pyrkien.

Asiakasreferenssejä: yrityksen verkkosivut

Pyydä tarjous

Tarjous ei sido mihinkään – mutta lupaamme, että sitä on vaikea ohittaa!